!-- Google tag (gtag.js) --> ','

' ); } ?>

دستورالعمل ارزیابی و بهسازی لرزه ای ساختمان های فولادی متداول موجود (نشریه 742)

بهسازی لرزه ای ساختمان های فولادی نشریه 742

سیستم‌های ساختمانی فولادی، یکی از متداول ترین سیستم‌های ساختمانی موجود می باشند.سیستم‌های ساختمانی فولادی حجم عمده‌ای از ساختمان‌های اجرا شده و در دست اجرا را تشکیل می دهد.

با توجه به تغییرات زیاد آئین نامه‌های طراحی سازه‌های فولادی و مشکلات اجرایی موجود در این گونه ساختمان‌ها در سالیان گذشته، حجم وسیعی از این ساختمان‌ها نیاز به مقاوم سازی دارند.

در دستورالعمل مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود (نشریه شماره 360 )، ضوابط کلی مربوط به مطالعات آسیب پذیری کمی این دسته از ساختمان‌ها ارائه شده است. اما در خصوص مطالعات آسیب پذیری کیفی و همچنین روش‌های مقاوم‌سازی و جزئیات اجرایی روش‌های مورد نظر مطلبی ارائه نشده است.

در دستورالعمل ارزیابی و بهسازی لرزه ای ساختمان های فولادی متداول موجود (نشریه 742)، به صورت کامل و دقیق به بررسی این مسائل موضوعات پرداخته شده است.

هدف اصلی این از تدوین دستورالعمل‌ها و ضوابط برای ساختمان‌های شهریاین است که محاسبات کمی موجود حتی الامکان ساده‌سازی شود تا بدین ترتیب استفاده مهندسین تسهیل شود.

امید است که این دستورالعمل کمکی در جهت بهبود و ساماندهی روش‌های مقاوم‌سازی در سطح کشور باشد.برای دانلود دستورالعمل ارزیابی و بهسازی لرزه ای ساختمان های فولادی متداول موجود (نشریه 742) دکمه زیر را کلیک بفرمایید.

بهسازی لرزه ای ساختمان های فولادی نشریه 742
نشریه بهسازی لرزه ای ساختمان های فولادی-742

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *