!-- Google tag (gtag.js) --> ','

' ); } ?>

نشریه 360 (دستورالعمل بهسازی لرزه ای)

نشریه 360 با هدف مقاوم‌سازی سازه‌های در برابر زلزله و کاهش آسیب های ناشی از زمین‌لرزه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر گردیده است. لینک های دانلود مربوط به نشریه 360 – دستورالعمل بهسازی لرزه ای در ادامه این مطلب در دسترس می‌باشد.

نشریه 360 (دستورالعمل بهسازی لرزه ای)-1392

نشریه 360 (دستورالعمل بهسازی لرزه ای)

ایران از نظر لرزه خیزی در منطقه فعال جهان قرار دارد و به گواهی اطلاعات مستند علمی و مشاهدات قرن بیستم از خطرپذیرترین مناطق جهان در اثر زمین لرزه های پرقدرت محسوب می شود. در سال های اخیر به طور متوسط هر پنج سال یک زمین لرزه با صدمات جانی و مالی بسیار بالا در نقطه ای از كشور رخ داده است. در حال حاضر ایران در صدر كشورهایی است كه وقوع زلزله در آن با تلفات جانی بالا همراه است.

گرچه جلوگیری كامل از خسارات ناشی از زلزله های شدید بسیار دشوار است، لیكن می‌توان با اقدامات زیر تا حد مطلوب تلفات و خسارات ناشی از زلزله های آتی را كاهش داد:

  • افزایش سطح اطلاعات در رابطه با لرزه خیزی كشور
  • آموزش همگانی و ترویج فرهنگ ایمنی
  • شناسایی و مطالعه دقیق وضعیت آسیب پذیری مستحدثات (ساختمان ها، تاسیسات زیربنایی و شریان‌های حیاتی)
  • ایمن سازی و مقاوم سازی صحیح و اصولی آنها،

دانلود نشریه 360 آخرین ویرایش (سال 92)

در نشریه 360، دستورالعمل بهسازی لرزه ای مبانی و ضوابط ارزیابی ساختمان های موجود و یا بهسازی شده برای سطح عملکرد مورد نظر یا بهبود عملکرد آن‌ها در برابر بارهای لرزه ای ارائه شده است. اصول ارزیابی و مراحل بهسازی لرزه ای برای رسیدن به سطح عملکرد مورد نظر نیز در این دستورالعمل ارائه شده است.

آخرین ویرایش نشریه 360 (دستورالعمل بهسازی لرزه ای) در سال 92 از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شده است. این نشریه از طریق لینک زیر قابل دانلود می‌باشد.

برای مطالعه نشریه “دستورالعمل ارزیابی و بهسازی لرزه‌ای ساختمان های نیمه اسکلت موجود (نشریه 744)” اینجا کلیک فرمایید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *